Vardag vardag vardag

0kommentarer

I helgen har jag (vi till och med kanske) bara njutit. det har varit en lugn och skön helg med mys, sällskap, badhus och framför allt lugna kvällar (att sambon vart sjuk förtränger vi nu för att kunna bevara bilden av den perfekta familjen) tillsammans. Huvudanledningen till att kvällarna varit lugna tror jag beror på pipmuggens intåg i familjen. Lillfisen äter sig inte mätt än på den, men hon äter och är nöjd, har nu gjort det varje kväll sen i fredags. Så läggningen och matningen av henne ha varit så behaglig och mysig i helgen. Det har ju nartuligtvis även påverkat oss andra. Stora tösen har även hon per automatik blivit lugnar och lättare att lägga. inte så konstigt egentligen, nu när kvällarna består av mys och gos istället för en förbannad bebis som använder sina röstresurser för att försöka sprä'cka rutorna.

Ikväll har jag och stora även varit på bada i huset som hon säger, översättningen är ju såklart badhuset. Lika kul som vanligt, så jäkla synd bara tt vi inte kommer kunna fortsätta till hösten med detta, men sånt är livet antar jag.

Sen att barnvakten aka mormodern till lillfisen såg till att jag fått sitta uppe med en icke-trött bebis borser vi från, hon var ju inte arg i alla fall, mest pigg och go, så är väl hyfsat godkänt i alla fall, även att klockan blev halv tio innan hon sover.

Då hon sover så fortsätter jag titta på det sjuka programmet på trean....mammor och minimodeller...hur tänker folk?

Kommentera

Publiceras ej