Hoppsan!

0kommentarer

Ja, det är väl bara att erkänna att det här med regelbundet bloggande går sådär. Men är väl bara att inse fakta att jag inte hinner med alla kvällar längre, speciellt inte nu när jag har börjat jobba med. Bara att gilla läget.

Tiden som varit sen självaste mordet på julgranen har varit intensiv milt sagt. Intensiv men väldigt rolig! I lördags var det fest i byn med en massa god mat som självaste min moder tillagat, en massa gott dricka och härligt sällskap. Fick lite sällsynt egentid med käre kusin vitamin, vilket jag uppskattade väldigt mycket.

Sen har det busats med lite barn under gårdagen, även minisimmet har dratt igång för året, vilket stora tösen var mycket glad för.

Idag for vi iväg till storstan för att hälsa på käre Petra och hennes lilla familj. Bild lägger jag inte upp, de för att jag faktsikt glömt att fråga henne om det är ok. Men vi har haft en härlig eftermiddag med skitprat och soffhäng. Inget vettigt gjort alls med andra ord! Stora fick vara hos farmor och farfar, då jag inte ville att hon skulle pilla på bebis för mycket plus att jag tyckte nog att de kunde behöva lite lugn och ro så här i början på föräldraskapet, och det är det sista som sker när stora är med! Lillfisen fick dock följa med som snällt bjussade på röstresurser som platsar på operascenen (dock glada läten), hon fick även ta ett bad i deras badkar vilket vi kan säga va mycket välbehövligt helt plötsligt!

Sen bar det iväg hemåt med två sovandes barn, som snällt fortsatte sova hela vägen upp till sängen. Sen att det är snorkallt här i huset var ju en besvikelse. Så istället för att göra osm planerat, alltså sova jag med, så får jag nu sitta uppe och elda så det inte är tio grader imorgon bitti. SUCK! Hoppas verkligen vi kan få in en kamin här till nästa vinter, annars begriper jag inte hur det här ska gå...

Jaja, lägga i pannan då antar jag....

Godkväll

Kommentera

Publiceras ej