Slösat pengar

0kommentarer

Idag for vi iväg till storstaden för ett besök på IKEA; skulle egentligen inte gjort det förräns till helgen. Men igår  eldade vi upp sista ljuset i huset. Inget konstigt eller märligt med det tycker de flesta. För oss är det en smärre katastrof då det under vintern är en otäckt stor del av själva uppvärmningen av huset, sen att det är riktigt mysigt med tända ljus är ju bara plus i kanten.

Så direkt efter jobbet åkte vi till Jönköping, båda barnen var med och det gick faktiskt riktigt smärtfritt. Stora fick ett utbrott, men inte så konstigt då hon va vrålhungrig. En lösning på det problemet kan en del tycka är ju att utfodra det svältande barnet. Barnets föräldrar försökte detta, men envisa barnet skulle inte äta. Jaja, tog en sväng förbi barnavdelningen direkt så kunde hon leka en stund så var det trevligare miner sen.

Hem kom vi med en jäkla massa ljus i diverse storlekar, en tv-bänk, soffbord, två hyllor och två orkideer till mig då...

Sambon sliter för fullt på jobbet med att bygga ihop allt, värre än tekniklego för sjutton. Jag tänker inte hjälpa till, utav den enkla anledningen att då kommer vi bara börja bråka. SÅ jag nöjer mig med att titta på och sen ta äran att städa istället.

Ska bli skönt och få lite ordning här i huset.

Så är det någon som är intresserade av soffbort och tv-bänk i trä så är det bara att hojta till, så kan jag även lägga upp lite bilder om så önskas. Dock får de vara snabba ryck annars hamnar det i pannan! Därmeot är det riktigt fina möbler, men passade inte här hemma längre i och med nya soffan...

Dags att städa!

Kommentera

Publiceras ej