Back on track

1kommentarer

Efter en ganska jobbig vecka då tre av fyra i familjen varit magsjuka är vi nu med på tåget igen. Den enda som klarade sig va lillfisen, vilket jag är tacksam för. Vi andra tre har i princip avlöst varandra, vilket på sätt och vis va bra. Visst, de drog ju ut på självaste sjukdomsfasen, men betydligt lättare att fungera i vardagen om bara en är dålig åt gången. Men strunt i detta nu, det borde dröja till nästa gång nu då. Så nu fokusera vi på livet igen!

Idag va min första dag på heltid, känns riktigt bra faktsikt.

Har även fått lära min faster hur man gör smileys på datorn...skäms Petra!

Hade premiär på bamsegympan igår, vilket helt klart är något vi ska fortsätta med. Synen av stora springa runt hinderbanan i en timme i ett sträck va oslagbar. inte helt olikt en påtänd duracellkanin måste jag säga.

Lillfisen äter numer välling med glädje, eller gjorde i alla fall. Senaste dagarna har hon egentligen inte ätit mycket av något...men det är väl övergående hoppas jag, för anorexia i så ung ålder känns lite besvärligt.

Har även fått en ny taklampa i köket, mycket trevligt då vi varit utan ett halvår. Har varit lika skumt i köket som i en haschlägenhet. Skönt att nu veta att jag fortfarande är i mitt kök när jag går in där, och inte av misstag tro att jag förflyttat mig parallelt i universum och hamnat bland en massa haschrökande dvärgar som spelar yatzy.

Ja, lite vad som har hänt då...inte mycket egentligen som ni märker....men är lite lätt avslaget bland aktiviteterna halva husets invånare ligger och kräks.

Ville egentligen bara berätta att vi lever och mår numera bra, sen att min motivation inte är så stor att skriva här är ju en helt annan sak. Känns ungefär lika motiverande som att springa naken till mataffären för tillfället. Men hoppas på en förbättring även på den punkten...ja inte att springa naken då utan att skriva. För skulle jag mot all förmodan bli så pass förvirrad att jag springer till mataffären bör jag nog låsas in på obestämd framtid. Dels för min egen hälsas skull men även alla andras hälsa...för att se denna kropp springa inne i mataffären bör framkalla dels kräkningar och hjärtattacker på de stackars pensionärer som har oturen att befinna sig i skottlinjen, och det vill jag inte ha på mitt samvete.

Godkväll och glöm inte raggsockarna!

1 kommentarer

Petra Lindemann

07 Feb 2012 11:53

Många anknytningar till droger i detta inlägg, ska jag vara orolig??? Skulle kunna tänka mig att se Stumpan på barngympa!!

Vad härligt att höra att välling äts med aptit. Det har du verkligen kämpat med!!

Kommentera

Publiceras ej