Snart helg

0kommentarer

Dagen är här, den dagen jag väntar på hela veckan. För de betyder att det är helg imorgon och sambon är hemma med oss i tre dagar!

Dagen idag har tillbringats utomhus, hann klippa halva djungeln innan regnet kom...så halvnöjd kan man väl säga att jag är. Lillfisen sov nöjd i vagnen hela tiden, och stora följde efter mig med sin egna gräsklippare. Har även hunnit med att gunga, starta grannens gräsklippare, leka i sandlådan, sprida gräs över altandäcket och mycket mer.

Till kvällen fick vi sällskap av min käre mor. Stora orkade inte så länge dock, utan gick i däck strax innan sju och lillfisen inte långt efter. Tuff dag tydligen.

Mor och jag satt och pratade om diverse saker rätt länge. Bra tror jag, kanske lite väl känslosamt och off topic ibland, men blir väl lätt så antar jag. Om man bortser från själva samtalsämnerna var det faktsikt riktigt skönt att få en kväll att umgås, bara vi, händer inte så ofta längre. Tiden räcker inte riktigt till, och sen är jag ju aldrig själv egentligen. Det jag vill få sagt va att det var mycket uppskattat i alla fall och gör det gärna lite oftare.

Efter mor åkt hem fick jag ett annat samtal. Och när personen ifråga ringer för första gången på drygt tre månader, kan man ju tycka att den personen faktiskt ville prata lite med en, men icke, var inte mig personen sökte. Tragiskt är vad det är.

Nu ska jag ut med Kasper en runda och sen gå och lägga mig tror jag...blir en intesiv dag imorgon (som vanligt).

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej