Lite ditten och datten

0kommentarer

Helgen var jätte rolig. Fick finbesök av kära Alex, som dessutom kom med underbara nyheter! Spelade kort gjorde vi med resten av folket, skrattade så jag grät mer än en gång. Sådana kvällar borde man ha fler av!

I söndags så jäklades jcg och lillfisen med de bakfulla karlarna, Drängarna på hög musik och dans stod på agendan i vardagsrummet. Halvsura miner från trötta karlar blev de, kan de ha!

En finklänning inhandlad till mig med, trevligt att kunna handla sådana kläder igen, var ju ett tag sedan man hade vikten för sånt. Stora tjejen fick även en ny vinterjacka, mocka med pälskant, så finjacka är det väl egentligen, dock från tradera. Gjorde faktiskt likadant förra vinternt, så smidigt att köpa ytterkläder till dem på tradera.

Måste även meddela att minisimmet gick över all förväntan idag. Stora tjadade om "bada" från jag hämtade henne på dagis till vi kom fram. Studsade fram till entren medans mantran högljudt framfördes till alla i närheten. Idag var hon inte riktigt lika rädd längre i stora poolen, hon var mycket tuffare och ville testa på saker och ting. Så hoppa från kanten och dyka är numer en avklarad utmaning som görs med skratt och glädje och inte klösande på sin mamma för att hålla sig fast. En mycket lycklig dotter hade jag i badhuset idag. Somnade som en stock direkt efter vällingen sen, bara att strunta i tandborstning och bli uppburen till sängen. Lillfisen tillbringade eftermiddagen i sin farmors sällskap, vilket jag tror uppskattades av dem båda!

Sen har jag ätnlgien fått tummen ur häcken och gjort något jag skulle gjort FÖRRA augusti (skäms på mig). Kort är på familj och stora tjejen är nu på dagis för att bli ett collage. Bättre sent än aldrig heter det ju, få nog intala mig det så att samvetet inte knäcker en fullständigt.

Nu ska jag plocka fram dagiskläder för morgondagen och sen upp till äsngen för att läsa lite bok, även hoppas på bättre sömn inatt och en mindre summa människor i sängen.

GodKväll

Kommentera

Publiceras ej