Höstrusk

0kommentarer

Nu anser jag att hösten officiellt är här...någon jäkla indiansommar tror jag inte ett dugg på, så det så! Imorgon blir det till att börja plocka fram lite ljuslyktor och dylikt så de blir lite mys här i huset nu när det mörka halvåret har gjort sitt intåg i vårat liv.

Dumma jag trodde att det skulle vara enkelt att lägga barn idag, då måndagarna nu för tiden är ganska intensiva med minisim för stora och barnvakt för lillan. Kunde inte haft mer fel! Slutade med att båda flickorna somnade vid kvart över tio ungefär samtidigt bredvid varandra i vår stora säng. De såg så söta ut där de låg och sov bredvid varandra och benen kors och tvärs över varandra. Dock flyttade jag över lillfisen ganska snabbt till sin säng, då stora rör sig väldigt mycket  i sömnen, och risken är överhängande att hon skulle lägga sig över sin lillasyster. Stora ligger dock kvar i vår säng, flyttar väl över henne när jag går och lägger mig eller så får sambon göra de när han kommer hem inatt.

En fråga, är det inte aningen tidigt att få hörntänder vid tre månaders ålder???? Hon har ju för fasen inte ens fått framtänderna än, så vad sjutton skall hon med hörntänder till? Vampyr tros?

Jag och Kasper (hunnen) har precis varit ute i regnet och blåsten för att genomföra kvällspromenaden. Varken jag eller Kasper var vidare lyckliga över detta nödvändiga tilltag, så inga eskapder för hunden denna kväll, han hade bråttom hem igen till värmen. Så nu sitter vi här genomblöta och kalla under en filt! Ska ta och torka till sen blir det sängen för min del...göra stora sällskap där uppe och hoppas på att jag inte fått en puckelrygg tills imorgon.

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej