Cirkus

0kommentarer

Under kvällen åkte vi ett helt gäng för att titta på cirkus. Stora hade jätte roligt trots lite gruff i början, hon tyckte nog allt var mycket spännande. Däremot så vågade hon inte rida på ponnyn i pausen, detta mest tror jag för att cirkusmannen helt sonika lyfte upp henne och satte henne på ponnyn. Stackars höna blev vettskrämd! Hade jag hunnit me så hade jag sjkälv gjort de, då tror jag de hade gått mycke bättre, så lite dålig stil tycker jag att hantera de så när det gäller barn. Men han verkade å andra sidan inte överdrivet intresserad av sin sysselsättning heller. Men om vi bortser från den händelsen tror jag kvällen var lyckad. Hon somnade som en stock så fort hon kom hem med en arm runt kaninen och den andra runt bamseboken (nya snuttegrejen?).

Jag däremot åkte hem i pausen med lillfisen, kände att det började bli alldeles för mycket för henne. Så vi åkte hem för att öva på att rulla över till mage istället. Hon gjorde de i måndags hos barnvakten, här hemma har hon nästan gjort de ikväll...det är bara den där jäkla armen som skall samarbeta me för henne. Stora stannade kvar på cirkusen tillsammans med mormor, morfar och kusinerna.

Så nu sitter jag här i min ensamhet med en skallavärk som heter duga, misstänker lite stressrelaterad...senaste två dagarna har varit ganska intensiva...

Ska ta mig två alvedon och sen göra flickorna sällskap på övervåningen tror jag.

Kommentera

Publiceras ej