Måndag=stress

0kommentarer

Jag älskar måndagar, det gör jag MEN för in del innebär dagen mestadels stress tyvärr.

Ta hand om lillfisen på förmiddagen (okej, inte jätte ansträngande direkt), hämta stora på dagis vid två, hemma tjugo över två ungefär, in med två sovandes barn, väcka den stora, vänta för att hon skall komma över sitt första hemska humör efter väckningen, försöka trycka i henne mat (vilket oftast slutar med välling då det är alldeles för tidigt för kvällsmaten), packa badkläder till mig och stora, skötväska till lillfisen, klä på och packa in två barn i bilen igen vid kvart i fyra (ungefär), åka 2,5 mil,  lämna lillfisen hos barnvakt, in där och amma lillfisen (så hon är snäll mot barnvakten), övertyga stora om att ta på sig ytterkläder IGEN, vidare mot badhuset. Där blir det lite lugn och ro äntligen. Stora är så duktig och fixa det mesta själv i omklädningsrummet. Mysa ochn har det riktigt roligt med stora på minisimmet, underbart att få lite egentid med henne. Därefter duscha, byta om och skynda till barnvakten igen för att amma en hungrig bebis, ge kvällsvälling till stora, amma en fortfarande hungrig bebis, åka hem och framme runt åtta tiden, bära upp två sovandes barn till sina respektive sängar.

Här sitter jag nu och är helt slut! Läser man texten märker jag att det inte verkar så stressigt, men tro mig, det är det! Allt det förutsätter att båda barnen är med på tåget och gör det jag vill när jag vill. Vill nog påstå att idag var första gången det inträffade! Oftast är det ju alltid någon som sätter sig på tvären.

Som sagt, jag älskar måndagar, det är roligt att bada, det är roligt att få lit egentid med stora tösen, det är kul att få prata lite skit med barnvaktsmänniskorna!

Nu blir det doggepromenad, sen är mina måsten för den här kvällen äntligen avklarade!

Kommentera

Publiceras ej