Lekdag

0kommentarer

Idag har hela familjen tydligen varit exrem trötta. Slutade med att jag och barnen sov middag, även stora...hör ju inte till vanligheterna direkt. Välbehövligt var det!

Därefter packade vi in oss i röda bilen (ok, jag packade och barnen gled på en räkmacka) och for iväg för att hälsa på dagiskompis till stora, dennes morsa och hans lillebror så klart. Även fadern i familjen fick vi äran att träffa framåt eftermiddagen. Och det är en redig karl, ställa sig vid spisen och laga mat till tre hungriga barn och två kvinnor (misstänker att han hade valt ordet fruntrimme ;).

Det var en toppenkul eftermiddag vi hade. Barnen satt i traktorer, kollade på tjurar, grävde i sandlådan, hoppade studsmatta, kivades, skrattade, hjälpte varandra för i nästa sekund sabortera för varandra. Min lillfis tyckte att det hände alldeles för mycket, så hon sov nästan oavbrutet. Den andre lillfisen, som förvisso inte är liten, var däremot betydligt mer social. Och själv, jag fick tala med vuxen människa! Som svarar tillbaka på ett språk jag begriper! alltid kul att få snacka skit om allt möjligt.

Mycket tacksam är jag för dessa dagar!

Nu ska jag upp och sova länge hoppas jga. Tror inte så mycket på det själv, då det verkar som stora åkt på feber, kom helt plötsligt under kvällen. Men lite sömn hoppas jag råder bot på den!

GodNatt

Kommentera

Publiceras ej