Konstig märkligt dag med många funderingar som resultat

2kommentarer

Hur kommer det sig att allt ska hända samtidigt för?

Stiltje stiltje, inte en bris i vattnet så långt ögat når...sen kommer stormen utan förvaning!

Vill inte ha så här många alternativ, tänk om-scenarior, risk att välja fel-Dilemman. Är medveten om att det är ett i-landsproblem, men dock ett problem för mig. Detta handlar om vad som händer efter min föräldrarledighet, kanske skulle förklara de och inte énbart skriva så kryptiskt.

Ett beslut är nog taget trots allt, det är att jag kommer med största sannolikhet inte ta det erbjudandet om jobb som jag fick idag. Dels på grund av att det enbart gäller två månaders jobb, coh sen att de vill att jag börjar på måndag. Det känner jag att jag inte hinner, och lillfisen hinner absolut inte det. Känns inte värt att stressa upp en hel familj för två månader faktsikt.

Annars positiv sak som jag satsar på istället är att jag skall på intervju på onsdag, om ett helttidsjobb med tillsvidaranställning...det är ju helt klart lockande! Dessutom ett yrke som jag vill arbeta med. För närvarande känner jag nämligen att jag kan vara kräsen i mitt jobbsökande, då jag egentligen inte har någon panik med att hitta ett jobb. Så nu söker jag sådana jag vill ha, och detta är ett sådant.

Så alla kan väl hålla tummarna för mig på onsdag!

Sen har det även varit en massa andra samtal idag, men en det håller jag för mig än så länge.

Godkväll

2 kommentarer

p

25 Oct 2011 09:45

Petra Lindemann

25 Oct 2011 09:46

Klokt tänkt min goa Frida!! Jag höll på att stressa upp mig för din skull, så även resten av min familj. Håller alla tummar på onsdag!!

Kommentera

Publiceras ej