Glömde visst bort gårdagen

0kommentarer

Eller ja, jag glömde inte gårdagen, den minns jag mycket tydligt, däremo glömde jag att skriva här. Så kan det gå!

Igårkväll var det en stor kväll här. Lillfisen smakade banangröt för första gången, första gången hon smakar någonting annat än bröstmjölk överhvudtaget. Jag hade glömt bort hur roliga bebisar faktiskt ser ut första gången!!!

Stora ville så klart vara med hon med, så båda satt i varsin barnstol med mig i mitten, båda hade varsin mjuk haklapp. Stora skulle ha varannan sked hade hon fått för sig, dock så gick det inge bra för henne att äta. Hon skrattade så mycket åt lillfisen hela tiden så gröten ramlade ur munnen på henne!

Hur som helst var det en succé! Lillfisen hade många roliga grimaser men smakade så gärna, dock försöker hon suga på skeden, går ju så där :) Nytt försök kommer under kvällen. så jag antar att min bebis inte längre helammas enligt statisken...men strunt i de, gör det att hon sover hela nätter igen så är jag nöjd!

Nu lite mat innan sambon drar till jobbet...

Kommentera

Publiceras ej