Seriöst!?

3kommentarer

Tog tag i mitt liv idag och ringde till tandläkaren. Har alltså inte varit där på snart tio år (skäms på mig), men har kännts som pengarna har behövts till något viktigare hela tiden. Men nu måste jag tyvärr.

Har en tandställning i underkäken som skulle plockats ur för fem år sedan ungefär (inte bra) plus att jag har fått hål i tänderna. Dags att göra något åt de då tycket jag, kosta vad det nu kostar.

Ringer, får prata med en ganska dryk tandsköterska eller vad fan hon nu va.

Hon upplyser mig om att hon sätter upp mig på väntelistan...då undrar jag, vadå väntelista. Ja, säger hon det är 1 ½ års väntetid på att få en udnersökning, och därefter dröjer det ytterliggare innan de faktiskt åtgärda felen.

VAD FAN?! 1 ½ ÅR VÄNTETID?

Konstigt om folk söker sig till det privata, inte ett dugg. Känns lite jobbigt då jag inte är för privatisering av vård överhuvudtaget, men vad ska man göra???

3 kommentarer

Petra

14 Nov 2011 15:22

Det är då du ringer och säger att du har jätteont i munnen och att du inte vet vart du ska ta vägen. Det är så jag har gjort varje gång jag flyttat, annars kommer man aldrig in i systemet.. Annars brukar det kunna funka att ringa dit du gick senast, även om det var typ 10 år sedan så kan du finnas med i systemet.

sofia

15 Nov 2011 08:03

Jag fick ju snällt åka till akuttandläkarna pga tandvärk och tänkte sedan vända mej till folktandvården för fortsatt tillfixning... fick då beskedet att om 6 månader kan jag komma på undersökning. hmmmm ringer mammas tandläkare (privat) som säger ja det är lite tajt nu, men passar det att komma om 2 veckor? bästa tandläkaren jag varit hos! (och jag har varit där måååånga gånger men nu är hela munnen tillfixad!)

Frida

15 Nov 2011 21:37

Hej på er brudar!!



Har fixat tid hos privattandläkare redan till nästa vecka...kosta vad det nu kostar, måste fixa det!



Tack för era tips båda två :D

Kommentera

Publiceras ej