My mistake

1kommentarer

Kunde verkligen svurit på att stora hade feber imorse, sen efter någon timme verkade hon inte alls febrig och har inte varit det på hela dagen. Däremot när det är dags för pyjamas och allt vad det innebär kunde jag än en gång svära på att hon har feber. Märkligt.

Hur som helst då stora var pigg under dagen har vi haft en riktig mysig dag jag och barnen. Knallade ut i fina höstvädret, och lillfisen åker numer utan liggdel i syskonvagne (hon får helt enkelt inte plats i den längre).  Sen att jag fick ägna en timme till att försöka hitta den jäkla åkpåsen är en helt annan sak, svordomarna som kom från min mun under tiden behöver vi heller inte tala om.

Stora gick bredvid vagnen en stor del, tills hennes mor tröttnade på att ligga i blött gräs var fjärde meter. Så när hon väl satt sig i vagnen tillsammans med lillfisen  och "Gingan" så knallade vi hem till morfar och tillbringade ett par timmar där, mycket trevligt!

Därefter hem i mökret igen, där barnens morfar var vänlig nog och följde oss hem till dörren, uppskattat då han har ficklampa och vi inga reflexer (ligger lite efter i planeringen uppenbarligen).

Överraskningen idag var att sambon var hemma redan tjugo i sju, wow det är man inte bortskämd med kan jag säga. Även stora blev väldigt glad över det. Lillfisen satte upp pokerfacet och spelade oberörd och la sig ner och somnade.
Jag själv blev glad för kvällssällskap, chips, läsk och film!

Så nu återgår jag till sällskapet!

1 kommentarer

KarinLinnea

10 Nov 2011 23:44

Här är det också lite febrigt... Men det hör väl till årstiden... Jag måste få lite råd av dig Frida. Hur FAN gör du för att lägga två ungar i vår ålder samtidigt? Idag jobbar Rikard för första gången sen Gunnar föddes. Och det har gått åt helvete, kan man säga... Du lyckas ju uppenbarligen, men hur???? Jag är impad!!!

Skönt förresten att jag inte är ensam om att svära... Härmar Line dig när du svär? Man känner sig lite risig när det poppar ut ett "satan" ur den lilla söta munnen.... Men vad gör man, man är ju bara en människa... ;) Ha det gott! KRAM

Kommentera

Publiceras ej