Minneslucker

2kommentarer

Satt och bläddrade i bloggen tidigare, och jag upptäckte att jag nog va ganska sliten och trött förra veckan, med tanke på hur mycket jag missat att skriva. Jag får helt enkelt skylla på sjuk bebis. Nu är vi dock pigga och alerta allihopa (vissa något tidigare på dygnet än vad som är önskvärt), så ska försöka bättra mig nu.

Dels glömde jag att skriva att den mirakelkuren grannen tipsade om var ett fullständigt fiasko. Skulle bl a ha i lillfisen flytande ipren, jo tjena det gick ju jäkligt bra! Spydde som en stinkande vulkan två sekunder efter hon fått de i munnen. La ne det projektet ganska omgående!

Sen var jag och lillfisen i storstan i fredags för att träffa underbara Petra. Hon var gullig och generös och bjöd mig på en födelsedagslunch och bakelse i efterätt! Mycket smaskigt!! Hade en mycket skön dag hos henne, kunde bara vara och prata skit, bheövde inte göra någon nytta alls, det behövdes efter den veckan. Vila upp hjärnan lite och dessutom få prata med en vuxen människa, och inte vilken människa som helst heller! Önskar vi kunde göra det oftare. Hade ju sett fram emot att vara mammaledig samtidigt, men det såg ju jag till att sabba genom att börja jobba lagom till hon ha tryckt ut en rödhårig, tuppkammad, skäggig glasögonprydd flicka!

Jaja, idag har veckans tur till badhuset skett, lillfisen blev som vanligt avsläppt hos underbara vänner inne i stan. Där har hon haft de riktit bra, sovit, ätit och skrattat som en tok tydligen. Jag och stora har gått apgång i bassängen, hoppat en massa, åkt motorcyel i vattnet, kanat ner för kanor, sjungt och stojat. Ska väl kanske även säga att jag kanske inte nödvändgitvis gjorde alla dessa saker, men jag var en hjälpande hand mellan varven och en trygg famn att landa i. Sen tillbringade vi nästan tjugo minuter i duschen, stora älskar att duscha i badhuset (hatar de hemma), hon skulle lätt kunna stå där i en timme.

Som vanligt somnade båda töserna i bilen hem, bara att gå skytteltrafik till bilen med sovandes barn, bära in väskor och kassar. Nu efter pannan blivit tänd sitter jag här och gör ingen nytta alls!

Godkväll

2 kommentarer

Karin

07 Nov 2011 22:35

Det lät trevligt med en sådan där mysdag med kompis...som du säger händer det alldeles för sällan dock, man får njuta extra mycket när det händer. Tur att ni är friska igen...

Petra

09 Nov 2011 06:57

Du är söt du vännen =) Kram

Kommentera

Publiceras ej