Måndag eller tisdag?

0kommentarer

Ja, fråga inte mig. Är så förvirrad så jag har ingen aning. Skulle kunna vara torsdag så vitt jag vet.

Igår så blev det i alla fall en riktigt trevlig kväll som började med ett väldigt positivt telefonsamtal (vad det handlade om väntar jag nog med att berätta) och sen bio för mig och sambon. Vi såg Contagion (stavning?), och det var riktigt bra!! Helt klart sevärd!

Barnen lämnades hos deras farföräldrar.

När vi kommer för att hämta dem två timmar senare har lillfisen fått feber, nästan 40 grader. Jippie! Sambon kör iväg igen för att införskaffa lite alvedon, då det bara finns en kvar hemma.

Hem kommer vi, båda barnen sover. Däremot vaknar lillfisen vid tre på morgonen och är jätte jätte varm. Upp och ta av henne pyjamasen och ge ny alvedon och lite rennesannsdroppar i näsan. Sen vankar hon och jag till sex på morgonen. Lillfisen grät och grät och grät. Inte lätt att vara liten coh sjuk, sötnos där! Vid sex fick jag äntligen sova för att vakna igen vid halv åtta och börja om....trött!

Vid halv tio kör vi skiftbyte, sambon tar lillfisen och jag får ta igen lite förlorad sömn så jag orkar resten av dygnet. Mycket välbehövligt. Sen har lillfisen sovit i princip hela dagen, vilket bara är bra, sova bort sjukdomen. Sån är jag med.

Så nu sitter jag här med en ynklig bebis igen, dock så har febern börjat gå ne så har vi tur blir det en lite bättre natt det här.

Så, dags att torka liten näsa!

God kväll

Kommentera

Publiceras ej