Lägesrapport

1kommentarer

Batteritid på dator: 10 % kvar...kanske hinner skriva klart detta i alla fall.
Strömmen fortfarande borta...hörde ryktas om något så kallat avbrottsersättning eller dylikt...den gillar jag i så fall!

Eon påstår även att elen ska vara tillbaka vid fyra i eftermiddag, tillåt mig att tvivla då de redan flyttat fram den tiden ett antal gånger. Jag gissar på att vi fortfarande är strömlösa när vi går och lägger oss inatt.

Värmen håller vi uppe med en sjuhelsike massa ljus, fungerar ganska bra faktsikts. Mat lagas på spritkök på trappen där även alla vår mat från kylskåpet står för tillfället. Frysmaten ska i eftermiddag fraktas bort till mina föräldrar för en inte alltför långvarig förvaring hoppas jag.

Översvämmning i källaren är ju ett resultat av att pumparna går på el, alltså är nu sambon på väg för att hämta ett elverk i en stad långt borta...men pumparna måste igång.

Veden har gått åt skogen, genomsur och omkullvält. Något vatten har vi inte heller, så det är dunkar och petflaskor med vatten som gäller. sen även termosar med varmt vatten som är upphettad över värmeljus.

Nu dör datorn strax...ha de!

1 kommentarer

Karin

28 Nov 2011 23:18

Oj, hoppas det inte dröjer så länge till innan elen är tillbaka!!! Va synd att så mycket blir förstört, extrajobb å allt..

Kommentera

Publiceras ej