Keep on dreaming

4kommentarer

Se där ja, sen min lilla pik gällande bristen på kommentarer, har det faktsikt dykt upp en och annan senaste två dagarna. Mycket mycket trevligt måste jag säga!!

Idag var vi hos fotografen för att välja ut foton på lillfisen ovh även på båda töserna tillsammans. Inget lätt jobb kan man väl säga. Vill ha alla! Men då du måste vara rik som kungen i Dubai (har de kung förresten?) för att beställa från en proffsfotograf blev det en tuff gallring. Till slut enades vi (läs jag) och korten är beställda. Däremot kan man ju alltid gå tillbaka och beställa fler när man har lite mer pengar, kommer nog göras.

Sen tittade vi in hos hustillverkare. Antingen så trot vi seriöst att vi kan genomföra detta de närmsta åren eller så sysslar vi med självbedrägeri. Väljer att inte fundera så nog på vilket av alternative som stämmer utan fortsätter drömmer istället. Hur som helst är det ju vissa punkter som måste lösas innan vi ens kan tänka tanken. Få huset vi faktiskt bor i sålt (hur nu det ska gå till!), se till att jag har en fast tjänst (bara att hoppas) och slutligen att banken faktikst vill låna ut pengar till oss, och banker gör ju lite hur de vill...

Så jag fortsätter drömma!

Kvällen avslutades med god mat på resturang (att jag aldrig lär mig stava till det jäkla ordet, hur svårt kan det vara?!) för att fira käre mor som fyllde tant igen. Lite paket blev det med (till henne alltså), tror nog att hon blev ganska glad för de. En trevlig tid var det, båda barnen skötte sig exemplariskt om man borträknar att stora försökte rymma (med ett leende på läpparna dock) så fort hon kom ner från stolen. Mycket nöjd med dagen i stort är jag!

Och till sist vill jag ytterliggare en gång säga Grattis Mamma på Din dag!!! Älskar dig!

4 kommentarer

josse

09 Nov 2011 07:02

Spännande, vart vill ni köpa hus någonstans då, om ni får drömma? =)

Petra Lindemann

09 Nov 2011 12:38

Tänk att jag missade mammas födelsedag igen!! Ska ringa henne under kvällen. Vad är det för ett hus ni tittar på? Gärna nära mig......

Kram

Alex

09 Nov 2011 15:02

Bah, och jag missade ju din födelsedag Frida! Så grattis i efterskott till både dig och Marie! kram

mor

09 Nov 2011 18:49

Tack världens bästa dotter, älskar dig oxå.

Kommentera

Publiceras ej