Bada utomhus i november?

4kommentarer

Det är vad halva min familj har gjort idag, tillsammans med mina föräldrar. Nu är vi inte riktigt så korkade så vi badar i sjön vid den här tiden på året. Däremot i en badtunna vid sjön, med månen som lyste upp och en massa stearinljus. Så jäkla mysigt! Stora älskade att bada!! Så detta kommer vi göra fler gånger i vinter, helt klart.

Jag däremot höll mig på land, mest för att jag inte vill få mjölkstockning, det gör ju så satans ont!

Framåt nio tiden påbörjade vi färden hem från mina föräldrar. Ångrar inte en sekund att vi köpte en syskonvagn, så smidigt att bädda ner båda barnen under täcken och filtar med enbart pyjamas och mössa på kroppen. Efter en ansträngande och rolig kväll så somnade stora en sekund efter hon landat i vagnen och lillfisen var väl tio minuter efter. Så skönt när de somnar så, bara att bära över dem till sängarna sen när vi kommer hem. Stora sov så djupt så henne hade jag nog kunnat ställa på huvudet och målat fotsulorna blå utan att hon vaknat. Lillfis vaknade till (som vanligt) när jag lyfte in henne, men denna kväll valde hon att somna om alldeles själv, tack säger jag!

Nu tänkte jag ta upp ett helt annat ämne. Har funderat en del på sistone, om jag kanske borde plocka ur den dära jäkla spiralen. Tycker att mina humörsvägningar har blivit värre sen jag satte in den, lite jobbigt måste jag säga....ska funderar lite tll på detta dock...

Nu återgår jag till filmen...

4 kommentarer

KarinLinnea

12 Nov 2011 00:46

Byt till kopparspiral!!! Det funkar jättebra.

Låter härligt med bad. Men inte så kul med mjölkstockning. Klokt att du avstod, tror jag. Trevlig helg!

Petra Lindemann

12 Nov 2011 10:26

Ring någon gynmottagning på något universitetssjukhus och be dem kolla upp kopparspiral, om den kan ge allergi. Har aldrig hört talas om det men man vet inte. Humörsvängningar har du nog av ändå utan att lägga till hormoner.

Antar att det löste sig med toastolen!

Karin

13 Nov 2011 00:22

Va härligt med badtunna...en sådan ska jag införskaffa mig...sen nån gång...när jag har råd...när jag vunnit på Lotto! Lutar mot en koppar för mig...sen...när jag hinner...nån gång framöver! =)

Frida

15 Nov 2011 21:41

Jo, det slutar nog med att det blir kopparsprial ändå, så här orkar jag inte hålla på hur länge som helst...

Kommentera

Publiceras ej