Mycket konstig vecka

0kommentarer

Det känns som det är lördag, anledningen till det är att sambon har varit hemma sen igår för vab av dottern. Lilltösa har haft hög feber, försvann mirakulöst under senaste natten. Vet inte hur, men borta är den. Dock så geggar ögat lite fortfarande.

Har även haft ett barn sovandes hos oss senaste två nätterna. Kunde inte dirket neka henne det när hon var febrig och mammig. Och igår kom hon insnubblandes på natten, upp i sängen och kröp ihop direkt och somnade. Hon sov jätte gott, jag och sambon var däremot helt förstörda när vi vaknade i morse. Varför i hela friden måste barn sova på tvären för????

Jaja, var lite mysigt att ha henne där med, men inatt hoppas jag hon sover i sin säng för min ömma och söndersparkade rygg behöver en liten paus från yrvädret oavsett hur söt hon är.

Annars, ja fick ett samtal ifrån barnmorskan idag. Fick ta ett blodprov igår för att ta reda på varför mitt hb är så jäkla lågt trots järntabletter. Visade sig att jag saknade både det ena och det andra, så att jag åt järntabletter var helt meningslöst då min kropp inte tog upp det i alla fall. Suck. Har i alal fall fått ett recept inskickat på någon mirakelmedicin som tydligen skall råda bot på detta. Vore lite skönt faktiskt att bli lite piggare, för det här är ju löjligt hur trött jag är hela tiden. Men skönt att höra att det fanns en förklaring till det i alla fall. Sen skulle de även kolla mig efter förlossningen, för att se om det är ett bestående problem eller om "problemet" är graviditeten.

Efter en dag i bokskog och sjö är även tvätten fixad och huset städat. Effektiv dag trots tre timmar på soffan mitt på dagen...Men har varit lite enklare de senaste två dagarna då en febrig tös bjudit på sovmorgon två dagar i rad. Tror dock det är förbi nu ;)

Nu återgår jag till tvn för min del...ha de

Kommentera

Publiceras ej