En annorlunda dag

1kommentarer

Dagen idag började med ett ingenmurat och svullet öga hos dottern. Usch vad hon såg ut. Upp och tvätta öga och händer på barnet, ringa dagis och meddela att hon inte kommer idag eller imorgon.

Problemet uppstod när sambon insåg att han inte kan vara hemma ifån jobbet idag, och jag fixar tyvärr inte vara hemma med henne helt själv en hel dag och kväll. Min kropp orkar inte med det för tillfället. Lösningen blev svärmor. Så just nu är barnet på väg till storstaden för att tillbringa dagen där och även eventuellt natten. kan ju även tilläggas att dottern är absolut inte sjuk i övrigt, utan hur pigg och glad som helst!

Nu undrar jag dock vad sjutton jag ska göra tills imorgon. Jag har glömt bort hur det är att vara själv så länge. Tragiskt men sant! får väl bli en hel del film, tvättande och dammande kanske så borde jag nog få tiden att gå i alla fall.

När det gäller bebis i magen så mår den fint, bökar runt så det känns som den möblerar om på varenda organ jag har, inte alltid helt bekvämt. Sammandragningar kommer då och då, men inte värre än att det fungerar. Sambon min är helt säkert på att bebis kommer anlända några veckor innan utsatt tid, själv så tror jag snarare att jag kommer gå över tiden den här gången. Inget jag önskar, för jag kommer nog vara så arg i så fall, men jag tror nog ändå mer på de än tidigt. Tjock är jag, känner mig tjock ser tjock ut och börjar helt ärligt bli less på detta nu. Kroppen orkar ingenting längre känns de som, och det kan jag inte minnas från sist.

Jaja, hitta en skräckis att titta på då....ha de

1 kommentarer

Janina - tresystrarnaijeans

02 May 2011 12:14

-Allting bra med dig idag?

Fin blogg! (:

puss&Kram

Kommentera

Publiceras ej