35+6

0kommentarer

Ja det är tiden jag befinner mig i då i denna gravidtet, 28 dagar kvar till beräknad förlossning eller lättare sagt, fyra veckor. Fattar inte riktigt vad tiden tog vägen. Idag har jag även nått tiden för att slippa åka till Jönköping ifall det sätter igång, nu räcker det gott och väl med Värnamo. Det känns mycket bra även att jag fortfarande är fullständigt övertygad om att jag kommer gå över tiden, dock med en reservation ifall någon läkare får för sig att göra en hinnsvepning som sist. Men näe...lätt över tiden denna gång, allt för att jäklas skulle jag tro.

Ska även erkänna att jag börjar bli nervös!! Jag, nervös! Det var jag ju inte ens inför dotterns födelse. Tror att det mest beror på att jag faktiskt har gjort det en gång, och på något sätt så förväntar jag mig omedvetet att allt skall gå till på exakt samma sätt som sist. Detta trots att jag logiskt vet att det lär ju aldrig hända! Det och att denna bebis är större än dottern var, och att den ligger med ansiktet uppåt. Så jippie, större unge som kommer vara svårare att trycka ut pga storlek och att den envisas med att kika på stjärnorna. Jo, nervös är jag! Inget jag gillar kan tilläggas.

Jo, lite gnäll där, men det har jag rätt till i fyra till sex veckor till, så det så!

Godkväll

Kommentera

Publiceras ej