MVC v 29

0kommentarer

Idag var det åter dags att lyssna på ljuvlig musik från bebisen i magen. Alltid lika härligt att höra de små hjärtljuden där inne. Dock så hinner man ju få hjärtat i halsgropen varje gång innan hon lyckas lokalisera bebisen. Tydligen lite svårt men beror på moderkakan som tyckte det var smart att sätta sig mitt på magen.

Annars, järnvärdet var uselt...suck så ännu mera järntabletter. Så toalettbesök gör jag väl nån gång i juni igen antar jag...men det kan ju förvisso förklara lite varför jag är så trött hela tiden. Sen var det lite gnäll över min vikt. Total viktuppgång är nu 3 kg, varav 2 kg senaste fyra veckorna. Jag har svårt att se det konstiga med det, med tanke på att jag enbart gick upp 5 kg sist, så det här är ju helt klart ett tecken på att jag kommer gå upp mer nu. Men barnmorskan tyckte det var på tok för lite, så beroende på min vikt om tre veckor så blir det tillväxtultraljud denna gång med.

Gjorde ju det sist med, då de misstänkte att dottern skulle vara på tok för liten. Kom ut och vägde 2945 g, alltså fullt normalt. Fick höra på förlossningen, bb och bvc sen att allt över 2,5 kg är normalt för den tiden hon är född i. Alltså fullständigt normalt, trots detta så hävdar min barnmorska nu att dottern var på gränsen för alldeles för liten. Är det konstigt att mna blir förvirrad??? Kan ju förvisso tillägga att dottern idag växer precis som hon ska, inte världenes största tjej men vad sjutton, det är ju inte vi föräldrar heller. Så det hade väl vart väldigt konstigt om vi lyckades producera basketspelare?

ja, jag är inte så orolig i alla fall, trots lite sammandragningar till och från...de gör ju inte ont så då ska det inte vara någon fara. Bebis kommer helt enkelt när den har bestämt sig för att komma, och jag är fortfarande säker på att jag kommer gå över tiden!

Nu ner till pannrummet innna Sveriges värsta bilförare börjar!

Kommentera

Publiceras ej