Funderingar om det som kommer

0kommentarer

Ikväll är det dags för nya favoritserien igen, en unge i minuten. En del tycker det är skrämmande att titta på, jag tycker det är häftigt, och det är med samma känsla jag ser fram emot kommande förlossning. Inget otäckt eller rädsla, utan positiv förväntan och spänning. Ska bli riktigt häftigt att få göra det här igen!!

Har hört, att har man moderkakan i framvägg (som jag), ska det tydligen göra ondare och vara mer besvärligt att få ut ungen. Ok, det är lite oroande. Men va fasen, ut lär den ju komma hur som helst, och jag har inte energin till att fundera så mycket på saken. Sist gick det ju utan bedövning (bortsett ifrån lustgasen), så då borde det ju gå även denna gång. Om inte annat kan man ju hoppas på att bedövningen faktiskt tar den här gången! Hur som helst, tiden får gärna gå fortare nu. Detta trots att det skrämmer mig lite att vara själv med två barn på kvällarna och nätterna, men det är väl så det få bli. Lite orolig är jag ju hur man ska orka ta hand om en liten en på nätterna, samtidigt vara pigg nog för att vara en bra mamma åt den stora tösen på morgonen. Ja, vi får väl se hur det går med andra ord.

På tal om annat, framtida storastyster i huset har varit på ett hysshumör ikväll, iongen mer Emil i det här huset med andra ord. Har gjort allt hon inte får, och allt har hon gjort med ett flin i ansiktet. Skitunge! Har även pillat loss två tangentere på datorn IGEN! Barnet har blivit skickat i säng, sjunger för fullt där uppe för närvarande, vilket brukar innebära att hon däckar inom någon minut. Så då passar jag på att ta kvällen, vilket för mig innebär att ligga i soffan och titta på meningslöst program (fram till det braiga börjar då).

God kvällen på er

Kommentera

Publiceras ej