Fredag men inget mys här inte

0kommentarer

Jag lever och har inte heller varit fastfrusen på grusvägen över natten, skönt! Däremot fick man en smärre chock imorse när man gick upp. Kan tillägga att jag blev något sen till jobbet imorse. först skotta skotta skotta uppfart, därefter lista ut vilken bil som var den röda. Jepp kommit sjukt mycket snö under natten, hörde någonstans att det var uppåt 3 dm, och det kan jag nog hålla med om. Stressa stressa vidare, sen sen är jag. Upp kör jag för att nå stora vägen, inser ganska fort att lilla vägen utanför huset är visst inte plogad, suck. Invänta grannen med traktor för att dra loss mig igen. Sen köra på en väg som nog bättre hade fungerat som tvättbräda på stenåldern vidare mot jobbet. Kommer till staden, mera kaos, hälften av vägarna är inte plogade. Kanske låter som gknäll, men när det ligger 3 dm snö på vägen så får en del av oss lite lite problem. Jaja, kom fram till jobbet, får mig ett gott skratt, för vem sitter inte fast i backen, jodå min kollega. Kändes helt plötsligt mycket bättre, inte bara jag som lyckades med den bedriften då!

Sen senare under dagen när jag skulle hämta min bil som stod 375 mil ifrån jobbet, då inget var plogat vid jobbet vilket min käre kollega kom på den hårda vägen, höll jag fasen på att dratta omkull igen. Lyckades efter en viss akrobatik hålla mig på benen men knäckte till ryggen igen. Så nu sitter man här med en öm rytt igen och fattat beslutet att i helgen lämnar jag inte huset!!! Tänker inte gå ut förräns påskliljorna har kommit upp, så det så!!!

Inväntar sambon, som snart borde vara hemma, sen blir det lite soffläge och övertala karln till att gå ut med hunden...

Ha en härlig helg hörrni!

Kommentera

Publiceras ej