Tisdag är det väl idag??

0kommentarer

Är något dagvild, får väl skylla på amningshjärna eller att sambon är hemma, men helt klart så har jag noll koll på veckodagarna nu för tiden. Lite skönt faktiskt måste jag säga.

Vet ni att det är ganska svårt att skriva korrekt (inte för att jag är världsbäst i vanliga fall) när det ligger en fet katt på min mage och till hälften ¨på tangentbordet??

Dagen idag har varit mycket härlig. Tillbringats till större del utomhus. Lilla sov i fyra timmar (najs), stora följde efter mig med sin minigräsklippare när jag ansade gräsmattan. Trädgården efter idag ser ju nästan välvårdad ut, snacka om en illusion, men de kan jag leva med. den är ju hyfsad inför mdisommar i alla fall så man slipper skämmas när det kommer finbesök. Ett altangolv kanske vi har klart med, jäkla vad gött de ska bli. Slippa flytta runt utemöblerna till exempel varje gång det skall klippas gräs. Ingen insyn överhuvudtaget på den sidan heller...ah  härligt för mig som då är lätt folkskygg.

Efter en utedag så blev det taco med svärmor, därefter bad för två flickor. Båda sover sen en tid tillbaka, den ena naken i en handduk den andra på ett mer korrekt sätt...alltså blöja och pyjamas. Jag tar en paus i soffan och njuter av Hells kitchen som nu börjar, bäst att passa på att bara sitta och slappa innan lilla vaknar med full kraft. Hoppas även på en lika lyckad natt som den som var, så vi flickor skall på roadtrip till storstaden för att hälsa på Petra med make hela dagen, sambon lämnar vi hemma för att snickra.

På tal om lyckad natt, sov från ett till sju utan mat!! Ojsan säger jag bara, sen åt vi lite vid sju och gick upp vid halv tio. Det är en bra natt!! Hoppas på repris...

Nu tv!

Kommentera

Publiceras ej