Svettigt värre!

0kommentarer

Värmen kom ju helt klart med råge till småland. Svettas är det vi gör.

De senaste nätterna har vi dessutom sovit på nedervåningen, då det är bra mycket svalare där. 29 grader i sovrummet är inte ok att sova i enlgit mig. Så stora fick ta resesängen, karln soffan och resten av oss tog en madrass på golvet. Misstänker att det även blir så i natt om man får tro väderleken. Sen däremot har de lovat lite svalare väder. Behöver ju nu inte bli extremt åt andra hållet, men 25 grader räcker gott och väl.

Gårdagen tillbringades vid sjön, då det är olidligt ¨på vår baksida, ligger som i en gryta och blir nog ungefär samma temeperatur som en finsk bastu. Idag har vi inte kommit iväg än, men blir nog en tur framåt eftermidagen tror jag för att doppa oss. Dock så är vädret helt underbart, så ska inte klaga för mycket då risken finns att det vänder snart. Däremot undrar jag hur fan man i det här vädret lyckas dra på sig en begynnande mjölkstockning. JO, jag badade igår, men det var inte kallt i vattnet och jag var mycket noga med att torka mig torr med en handduk direkt efter kärringdoppet. Fattar inte, men hoppas lilla råder bot på detta under dagen.

Nu ska jag gå och blanda till en jäkla massa kall saft till oss alla, kanske även väcka stora som sovit middag efter en mycket mycket mycket tidig morgon!

Svettas på nu!!!

Kommentera

Publiceras ej