Lillördag

0kommentarer

Har insett att det är en riktig lyx att få ha sambon hemma på heltid hela sommaren. Inget jag är van vid kan jag säga. Sist var han i princip inte hemma någonting när stora var nyfödd. Skönt är det hur som helst!!

Då sambon som sagt va är ledig, och därmed hemma en vardagskväll (händer ju aldrig annars) så tar vi lite lördag idag istället då helgerna nästan alltid är uppbokade nu för tiden. Så lite godis och tecknat på tv, nu är vi laddade för en gosig kväll allihopa. Ja nästan alla, inte lillan då som ligger och snarkar.

Märks även att det har varit en positiv sak för stora att ha båda mig och sambon hemma, ingen stress med någonting och någon har tid för henne hela tiden. Hon sover längre på morgonen, tidigast åtta vaknar hon och läggningarna är itne riktigt lika jobbiga heller. Tror det beror ganska mycket på att jag är mer utvilad nu, trots en liten som äter på nätterna, då jag inte behöver ta både läggning och morgon för tillfället. Det gör att jag blir piggare med. Så positivt för alla hittills!!

Lillan sover mycket bra hon med, nu är det förvisso alldeles för tidigt för att försöka skönja någon form av mönster på henne som kommer vara. Men som det är nu så är hon pigg och alert på kvällen fram till ett på natten ungefär, därefter sover hon till halv sju då det vankas kroppsvärmd mat och därefter somnar vi om till nio halv tio ungefär. Till skillnad från sin syster så vill hon ligga nära nära när det skall sovas. Inte förtjust att ligga i sin säng såvida vi inte bädda in henne ordentligt, så det blir tajt runtomkring henne, och även då varar det bara max tre timmar. Sen fungerar det bara att ligga nära mamma :)

Livet flyter på här hemma, känns som lillan har kommit in i vår familj på ett mycket bra sätt. Stora älskar sin lillasyster och vill gärna vara nära.

Idag har det till och med bakats muffins på tal om något annat. Första gången på mycket länge! Stora var även hon mycket nöjd då hon fick slicka bunken! Att det sen var choklad precis överallt kan jag leva med :)

Nu åter till lillördagen i skogen...hörs imorgon!

Kommentera

Publiceras ej