Godkväll

0kommentarer

Vart lite strul med mina sms inlägg har jag märkt, de som dykt upp för några dagar sedan är i själva verket skickat samma dag som lillasyster föddes. Har varit lite allmänt strul med bloggen faktiskt, och sen har jag inte haft tid eller motivation till att sitta här. Skall försöka ändra på detta nu. Ska även byta utseendet på bloggen, precis som någon påpekade så är det ju faktiskt sommar nu :)

Idag blir lillasyster en vecka gammal och har hittills varit världens snällaste bebis. Äter, sover och gosar. Tycker mycket om att ligga nära, även nattetid vilket dock är något jag verkligen måste försöka vänja mig vid. Storasyster sov alltid själv, ville verkligen inte ligga nära. Men det är ju egentligen inget problem, då så länge hon får ligga hos mig sover hela natten lång, går sex timmar mellan matningarna på nätterna, så klaga ska jag väl inte.

En vecka sedan hon kom och jag måste härmed skryta lite, kommer idag i mina jeans som jag köpte som 17 åring, jisses de jeansen har jag inte haft på mig på flera år!!!! Är idag nere på 69 kg och min inskrivningsvikt var 74 kg, så jag är nöjd kan man säga!

Kvällen har tillbringats med vänner och en massa spel, storastyster har varit i exstas hela dagen och kvällen, lite för mycket kanske då hon absolut inte ville missa något kul som det skulle innebär genom att sova. Men va sjutton, vi är ju hemma allihopa hela sommaren, så vad gör de om man ruckar lite på sovtiderna någon gång ibland.

Övrigt kan jag säga att storasyster är helt klart världens bästa storasyster. Är lilla ledsen så sitter stora bredvid och håller hennes hand och sjunger för henne. Lilla lyssnar koncentrerat och blir ganska omgående glad igen. Tycker mycket om att sitta bredvid henne och klappa på hennes lena ansikte och hår. Är mycket stolt över min stora tjej som tar denna förändring mycket positivt!!

Nu skall det matas för sista gången detta dygn, skall försöka återkomma under morgondagen, har ju forfarande inte berättat om hur allt gick ju.

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej