Första BVC besöket för lillan

0kommentarer

Idag var det dags för första BVC besöket för lillskrutten.

Hon är en exemplarisk bebis måste jag ändå säga som den stolta moder jag är. Växer så det knakar! Dagens vikt och längd som 12 dagar gammal är 3342 g och 50 cm lång.

Så ökat mycket mycket bra i vikt och vuxit 3 cm på 12 dagar!!! Wow säger jag bara! Lite sjukt dock hur jäkla fort det går. Hennes navel däremot har inte riktigt läkt, så fick lite zinkpasta att smörja med, och hoppas på att det gör susen.

Sen måste jag även skryta med att säga att lillan verkar brås på sin syster. Precis lika enkel att ha att göra med (än så länge). Skriker aldrig i princip, enda gången hon gör det är om jag dröjer lite för länge med att slänga fram maten framför näsan på henne. Händer inte ofta dock. Annars så sover hon, är nöjd när hon är vaken, sover många timmar i sträck på natten, till hennes moders stora glädje kan tilläggas.

Däremot är jag lite lite orolig för natten som är framför oss. Lillan har sovit hela kvällen lång (brukar i vanlgia fall vara vaken några timmar här), så jag förbereder mig på att få vara vaken en del inatt istället. Men då sambo och stora tjejen ska till Jönköping imorgon så kan jag och lillan ta sovmorgon istället, så det gör inte så mycket.

Nähä, ska göra iordning mig för natten nu så det bara är att krypa till kojs när lillan behaga vakna för lite kvällsmål.

GodNatt

Kommentera

Publiceras ej