Dagarna går så fort

1kommentarer

På ett sätt känns det som en evighet sedan mini föddes, känns inte som det knappt bara är två dygn sedan. Och å andra sidan har jag nog fortfarande inte förstått detta.

Vi njuter mest av det fina vädret och försöker hitta oss rutiner, stora förändringar och anpassningar för oss alla i familjen. Men glada och lyckliga är vi, även oförskämt pigga sen hon föddes.

Tiden finns inte riktigt till att sitta här och skriva, så jag kommer återkomma med lite mer om hur allt gick vid ett senare tillfälle.

Njut av det fina vädret allihopa!

1 kommentarer

petra lindemann

06 Jun 2011 11:46

Hej Frida och Sam!! Jag stod för en stund sedan i köket och kom på att jag kan faktiskt en slags vaggvisa för en liten Lykke. Den lärde jag mig under den perioden i mitt liv när jag tog sånglektioner. Här kommer texten. En annan dag kan jag nynna melodin....



När Lykke liten kom till världen

såg alla himlens stjärnor på,

de önska lycka till på färden

av livet glädje du skall få.



Och sommarnatten var så stilla,

när alla träd och blommor såg

på fjärilsdansen kring den lilla

som i sin fina vagga låg.



2. Ja så kom lilla Lykkeliten

till ett av världens minsta land.

Hon var ej stor vår Lykkeliten

hon nästan rymdes i min hand.



Man höll en fest i gröna lunden

och till musik av västanvind,

låg hon och skrek den första stunden

men med en skrattgrop i sin kind.



3. Hennes hela värld är silkesängen

hon har en skallra i sin hand.

Och liksom blommorna på ängen

är hon en prinsessa i eget land.



Och hon vill inget mer begära

de allra första år hon har

för det finns mycket kvar att lära

till det hon första steget tar.



4. Till livets ära sker ett under

i alla land var dag som går.

I var och en av de sekunder

som mänsklighetens klocka slår.



Men ödet har i sina händer

den väg som barnet måste gå

och ingen vet vad 1ivet sänder

av ljusa dagar och av grå.



Lycka till med Lykkeliten Kramar Petra :D

Kommentera

Publiceras ej