Uppdatering ifrån skogen

0kommentarer

Allt går finfint här. Lillan mår super, magen är i full gång nu och hon äter som hon skall. De var fortfarande lite kinkigt igår, men bra mycket bättre än i onsdags. Idag har hon ätit, skitit och sovit i princip hela dagen, vart helnöjd!! Så skönt att de är bättre med lilltjejen. Min produktion av föda har även den återhämtat sig, så är tillbaka på en bra nivå igen, klunkarna som hörs ifrån lillan när hon äter tyder på att det finns tillräcklig nu i alla fall.

För säkerhets skull har vi dock köpt hem en nappflaska och ersättning, känns tryggare för mig om inte annat, att veta att är det så det här händer igen så har vi något hemma att testa åtminnstonne.

Hennes utslag har även dem försvunnit fullständigt, inklusive de skumma bubblorna på örat. Däremot tror jag faktsikt inte det beror på mjölken. Utan snarae att de utslagen hängde samman med magproblemen, på något märkligt sätt. Då jag idag har testat att äta och dricka saker och ting innehållandes mjölk o dyl, och utslagen inte har kommit tillbaka, så tror jag att jag hade rätt angående de me.

Nu hoppas vi i alla fall att vi kan slappna av och inte oroa oss över saker och ting ett litet tag. Har kännts hemskt att inte kunna ge sitt barn de mest grundläggande behoven tillfredställda, och se henne ha ont hela tiden utan att kunna lindra. Så jag hoppas att denna goa unge som sover bredvid mig nu är här för att stanna och att hon slipper krångel med magen framöver.

Mycket skrivet om lillan, så får jämna ut de lite med att skryta över min stora flicka lite. Igår testade vi något nytt vid läggningen, då läggningarna inte har fungerat så där super bra direkt. Om fyra veckor drygt börjar sambon jobba igen, och då han jobbar ständig kväll så har jag insett att jag inte kommer kunna ligga två tre timmar bredvid stora för att hon skall somna. Fungerar inte riktigt med en liten i huset. Så från och med i tisdags kör vi med att läsa saga, sedan kramas och pussas därefter är det godnatt, mamma el pappa går därefter ned på nedervåningen och lämna henne själv. De första två kvällarna blev det en hel del springandes på övervåningen. Men sen igår har det hänt ett mirakel, hon har somnat mer eller mindre direkt. Inget springandes, stannat i sängen direkt och somnat. Säger bara WOW!! Hoppas nu att detta är något som är varaktigt, ett som är säkert är att det är verkligen slut sovit på dagen. Ska bli intressant och ta den diskussionen med dagis om några veckor....suck säger jag bara

Nu har jag skrutit tillräckligt känner jag, så jag säger härmed godnatt till er. Dags att vara lite social med karln istället nu när man har chansen!!

Kommentera

Publiceras ej