Trött så in i helskotta

0kommentarer

Natten tills idag var ingen höjdare. Stora vaknade flera gånger av mardrömmar, ville sova hos mamma och pappa. Självklart får hon göra de. Dock så kan vi inte sova fyra stycken i vår säng, så när lilla vaknar så lägger jag mig i storas säng för att sova och amma lillan. Självklart vaknar stora och gråter för att jag inte är kvar i vår säng. Upp igen, söva om stora, ta med lillan ner för att söva om henne, upp igen, får sova fem minuter till så höll vi på från halv fem på morgonen. Dessutom hade jag inte somnat förräns runt två på natten.....snark säger jag bara!

Stora är fortfarande väldigt mammig, gosigt på ett sätt men medför även lite bekymmer när sambon inte får göra någonting och sitter upptagen med lillasyster.

Annars, läkarkoll med stora. Gick som en dans, rund och go är ungen och växer precis som hon skall. Ler och tittar intresserad hela tiden när hon är vaken mer eller mindre. Dock så har hon fortfarande lite problem med magen. Sägs ju att barn som lever enbart på bröstmjölk inte skall kunna bli förstoppade, tydligen en sannning med modifikation. Stora kunde gå tre veckor utan att bajsa, inga problem med det för henne. Med lilla däremot, hon får ont i magen bara hon hoppar över en dag. Hon har redan lyckats bli förstoppad två gånger, stackars höna. Det medför då att hon minskar matintaget så klart, vilket inte är helt lysande. Så rådet från bvc var nu att börja med en ml lactulos varje morgon, och eventuellt öka på de om det behövs för att hjälpa henne lite på traven. Funkar inte detta heller så blir det utredning på barnmottagningen, men så långt hoppas jag verkligen inte att det går. Annars är hon en helt underbart lätt bebis att ha, skriker nästan aldrig och är oftast glad och nöjd. VI tyckte att stora var lätt, men jämfört med lillasyster så var hon riktigt svår!!

Då natten var jobbig var båda barnen vänliga att kompensera det med att somna båda två vid halv nio ikväll, så för första gången på länge så tittar jag och sambon på en hel film i lugn och ro, det behövde vi båda två!

Har försökt lägga upp en bild nu i en timme, nu ger jag fasen upp, skit internet!!!!

Nu säger jag godkväll!!! Ska tita klart på filmen coh sen gå och pussa mina fina flickor!!

Kommentera

Publiceras ej