Torka i marken såväl som i bloggen

1kommentarer

Nu hinner jag sitta här lite, stora tjejen och sambon har farit in till affären för att införskaffa blöjor till den lilla, misstänker även lite annat smått och gott. Alltså är det bara jag och lillfisen hemma.

Bloggandet går dåligt, riktigt dåligt faktiskt. Hade tänkt förra veckan lägga upp lite bilder istället, om inte annat för att visa vad vi gör. Men det sket sig, då det visar sig att min kamera befinner sig i en handväska uppe i Bollebygd, suck.

Med den lilla går de riktigt bra, har blivit en riktig knubbis. Har veck på sin kropp som hennes storasyster aldrig har haft. Häftigt är det med att se hur olika de är trots det identidska utseendet. Utav någon outgrundlig anledning hade jag nog förväntat mig att den lilla skulle fungera precis likadant som den stora i samma ålder. Hur jag nu kunde komma på denna dumma tanke begriper jag inte.

Lilla är nu strax över fem veckor gammal, riktig stadig i nacken och vill gärna vara med. Lite ont i magen på kvällarna vilket även resulterar i lite huvudvärk på resten. Förhoppningsvis gör lite magdroppar susen gällande de. Hon tycker inte om att sova själv. Dagtid skall hon helst ligga på mitt bröst och sova, fungerar ju än så länge när sambon är hemma. Känns som det kan bli något knepigare sen. Men det tar vi då!  Sen somnar hon aldrig vid bröstet, något hennes syster gjorde hela tiden. SÅ denna damen kräver sövning och vaggning. Storasyster är fortfarande lika glad i sin lillasyster, har dock börjat bli extremmammig igen...

anledingen till bristfällig uppdatering är helt enkelt att jag finner inte tiden till att sitta här. För på dagarna vill jag tillbringa tiden så mycket som möjligt med min familj, vilket innebär att de flesta kvällarna handlar om tvätt och disk, även bada två barn så klart. En lite oftare än vad man kunde trott, men om hon bara kunde sluta kräka ner mig, henne, soffan eller vad som råkar vara i närheten skulle det inte bli lika mycket bad eller tvätt för den delen.

Sen har det även varit mycket trevligt besök, kalas, bvc besök, läkare etc...dåliga ursäkter kanske...men va sjutton. Bara att acceptera att livet inte blri som förut. Nu när lilla sover passar jag på att leka med stora istället för att sitta vid datorn, som man kunde göra med första barnet. Och det gör inget heller!!!

Nu är det dags för lite mat för en liten tös, vänta in resten av ´fammiljen så vi kan ta en promenad till bokskogen tillsammans!


Ha de bra därute i sommarvädret!

1 kommentarer

KarinLinnea

13 Jul 2011 00:18

Om du inte har en bärsjal: SKAFFA!!! ;)

Det enda sättet att ha ett hyfsat fungerande liv med två armar i kombination med ett barn som vill vara nära!

Kommentera

Publiceras ej