Ny vecka och äntligen skiner solen

0kommentarer


Mycket bra start på veckan, SOLEN visar att den faktiskt existerar. Så dagen har tillbringats utomhus även måltiderna. Så jäkla skönt att altanen är i princip klar så vi kan använda den. Plus i kanten är ju att det är jäkla mycket enklare att klippa gräsmattan utan att behöva flytta runt tunga klumpiga utemöbler. Och för mig är detta verkligen en klar fördel, då gräsklippning är mitt jobb här hemma. Behöver den lilla motion jag kan få utöver de normala att jaga en vild tvååring då.

Skulle ju lägga upp lite bilder från förra veckan, men hinner inte riktigt göra degt nu, tiden verkar aldrig finnas till. Men skall ordna detta någon dag. Men kan berätta i alla fall att vår minisemester var jätte rolig och mycket intensiv. Dessvärre fick vi åka hem en dag till då hunden på hemmaplan hade skadat tassen, visar sig vara en stukad sporre IGEN...suck..mne den var ju inte av i alla fall, får vara glad för det lilla.

Idag fick vi äntligen träffa Alex igen, skönt att hon är hemma igen även om det bara är för någon vecka haha. Tyvärr är det svårt att prata skit med en tvååring som anser att hon skall vara i centrum konstant. Så jag får vara glad för att vi hann prata lite. Får hoppas på att hinnas träffas någon mer gång innan hon drar till utlandet igen.

När Alex åkt hem fortsatte jag med oljandet av altanen, börjar ta sig. Utsidan och golvet kvar....men hela insidan av insynskyddet är färdigt, så känner mig ganska nöjd faktiskt.

Då regeringen kallar så får jag kila vidare, men hann sitta vid datorn fem min ikväll, mer än tidigare kvällar. Så ni kansek förstår bristen på uppdatering och bilder, speciellt eftersom de tar ca tio minuter per bild!!

Ha en bra kväll!

Kommentera

Publiceras ej