Sista dagen på julledigheten

0kommentarer

Imorgon bär det åter mot verkligheten. Har varit underbara tio dagar hemma, synd bara att de gick så fort. Imorgon börjar jag dessutom nytt jobb, hua...är lite smått nervös!

Dock så blir det en mjukstart, jobbar bara måndag och tisdag, känns rätt bra då jag vet att jag kommer vara helt slutkörd när jag kommer hem. Alltid tufft att börja nytt, allt som skall tryckas in i skallen och stanna kvar. Förenklar la inte att man är allmänt gravidtrött.

Har funderat, med dottern tog vi ganska regelbundna magbilder, inte varje vecka, men var fjärde vecka ungefär tror jag. Har tänkt göra något likande den här gången. Men första bilden blir nog inte förräns det är dags för ultraljud den 12:e januari. Dels har vi fått ett mer exakt datum, och dels för att då är man nästan halvvägs och det syns lite bättre, inte bara att man är fet utan att det faktiskt finns en liten parasit där inne.

Sista dagen på ledigheten har i alal fall tillbringats med pulkaåkning, lite besök, en massa röjning i det framtida barnrummet (kanske dags att dottern äntligen får ett rum). Det måste röjas först, sen skall det byggas, så har jag tur finns det ett färdigt rum där innan dottern fyller femton år. Är inte klar påå långa vägar, då vi har använt det rummet som ett förråd och mindre tipp senaste året. Mycket skit som skall omplaceras i huset, och så stort är inte huset! Nackdelen är även att jga kan bara göra det när dottern är vaken, för sen stör jag henne alldeles för mycket då vårt sovrum är vägg i vägg. Men det skall vara klart innan helgen så sambon kan börja isolera där inne. Sen har även berget av stryktvätt blivit fixat och inlagt i gaderoberna. Nu är det bara packa jobbväskan kvar sen går jag till sängs!

Ha en härlig söndag alla!

Kommentera

Publiceras ej