6 kg

0kommentarer

Ja inte fasen är det min vikt i alla fall, inte ens min stortå väger så mycket, det är heller inte bebisens framtida vikt vid en förlossning (hoppas jag verkligen i alla fall!), inte heller är det så mycket dottern väger (som tur är). Däremot har man tydligen förmånen att få köpa billigt kött här på landet. Och såvitt jag vet så är det varken samonella smittat (eller de kanske bara va kyckling?) eller ruttet. Så sex kilo nötfärs blev de mor min kom förbi med. Eller ja, kunde ju köpt mer men det ska ju få plats i frysen med. Trevligt hur som helst måste jag säga.

Imorgon, åter till verkligheten, tillbaka till nya jobbet ocfh försöka få lite grepp om vad jag ska pyssla med närmsta halvåret egentligen (eller fem månader om man är petig)...hade faktiskt hellre varit hemma ett tag till, är så skönt och få rå om dottern alldeles själv och hitta på roliga saker. Nu är hon ju inte rädd för damsugan längre (så länge jag ligger på knä, så det tar ju liiiite tid), så nu kan jag till och med städa. Kors i taket, kanske det kan börja se ut som ett hem snart igen istället för en krigszon...

Bla bla bla så känner jag mig...inget vettigt inget vettigt kommer ur min mun. Lika bra att jag går och gömmer mig under en sten tills skriv- och tankeförmågan har återvänt...se inget vettigt...

Tv, sortera tvätt och sedan sova....resten av kvällen hade ni där! även hoppas på att dottern fortfarande finns i sin säng när vi kommer upp, hoppar och lever rövare där uppe. Inte långt kvar tills hon klättrar ur den. Sen skulle även själva sängen behövas skruvas lite i, börjar bli lite vinglig...och karl som lovat att fixa detta i fyra veckor snart har inte skruvat än..

GodKväll

Kommentera

Publiceras ej