Vårdcentral och namsdag

0kommentarer

Börjar väl med det trevliga, tydligen har jag namnsdag idag fick jag höra! Så grattis till mig!

tidigare i förmiddags var jag med dotter på vårdcentralen, för att kolla upp hennes hosta. Den har ju varit mer eller mindre konstakt sen i julas när hon åkte på halsfluss. Har kört en bricanyl kur här hemma senaste två veckorna, har funkat lite men hostan verkar vara bestående. Hur som helst, inga pipljud här inte, inga infektioner heller. Så två alternativ fanns kvar, ena är enkelt. Är det så att hon sover med öppen mun kan det vara förklaringen (jag hävdar dock att hon oftast sover med stängd, men visst, jag sover många gånger jag med), så då är medicinen att fortsätta med bricanyl för att vidga luftrören och sen så saltlösnignen i näsan innan sängdags för att vidga nosen på henne. Alternativ nummer två, inte lika kul. Hon har ju även eksem i knäveck, armveck och ibland lite här och var, tydligen så är det så att har man eksem har man även stor benägenhet att utveckla astma framöver. Suck! Det är ingen astma nu, med tanke på avsaknaden av pipljuden, men med tanke på eksemen hon har så kan det vara en påbörjad astma. Medicinen är dock densamma, bricanyl. Så fortsätta med det, öka upp till tre gånger om dagen, intyg till dagis så de kan ge henne med vid lunch så borde hostan försvinna...

ja, vårdcentraler är alltid kul, men det roligaste av allt är nog att stå med en ett och ett halvt åring i apotekskön i 45 min, ja jag tror jag skrattade hela tiden, speciellt när barnet slängde sig på golvet och skrek fram ett par krokodiltårar...humor det där...mer folk till kassorna kanske?

Nu ut och bära in lite ved då barnet sover efter lunchen nu, bäst att passa på...

Kommentera

Publiceras ej