Vår i sikte???

1kommentarer

Jag vet att det bara är mitten på februari, och jag brukar i vanliga fall vara den första till att förespråka vintern. Men inte när den torra veden är slut!!! Det enda vi har kvar är djupfrysen färsk ved, inte lätt eller effektivt att elda med...suck...någon som antingen har torr ved till salu eller besitter förmågan att trolla fram tjugo grader juni kan väl höra av sig snarast. Tur att man har värmeljus i alla fall, inte för att det värmer duschvattnet, men vi slipper få frostskador på tårna.

Sen att jag är ovanligt less på vintern i år beror nog även på att desto fortare det blir vår desto kortare tid är det kvar tills vi är fyra i familjen (åtta om man räknar med djuren som har tillstånd att vistas i huset). känner mig så jäkla otålig den här gången, vet inte varför...

Blir inte mycket skrivet idag, hinner inte med det. Måste elda mera, så vi slipper ha på elen, för den räkningen nästa gång kommer antagligen göra att vi får leva på¨bark och larver resten av året. Så elda är ett måste trots att det är jävligt besvärligt för närvarande. Sen att sambon trots allt kommer få sätta på elen inatt när han kommer hem är jui en annan sak. Det för att undvika istappar på morgonen i gardinerna, men det blir ju några timmar som elbolaget inte kan kräva oss på pengar i alla fall. Sen skall det diskas nappflaskor (hatar det!) och lite annat bröte...sen någon gång kommer jag förhoppningsvis i säng med....

Godkväll allihopa

1 kommentarer

Karin

16 Feb 2011 14:52

Jag eldar för fullt om dagarna också, som tur är har vi nu riktigt torr ved. Hatar när veden bara ryker och pyser och när det tar en halv dag för att tända upp! Hoppas ni får tag i nån törgran=)

Kommentera

Publiceras ej