Sleten i kropp och själ

0kommentarer

Dagarna på jobbet nu är rent av löjliga, jobbar över i princip varje dag, både på morgonen och kvällen. Börjar bli tröttsamt, men hinner ju inte med annars, och det är dessutom tveksamt om jag gör det ändå. Det innebär att jag även hinner träffa dottern kanske en timme per dag om jag har tur, kroppen min börjar bli trött för att inte tala om att hjärnan har tagit semester till karibien. Ska väl inte klaga för mycket, ska väl vara glad för att jag har ett jobb överhuvudtaget, trots att det är ett vikariat. Men man börjar undra hur det är tänkt att en person skall hinna med allt?!

Har idag även äntligen fått en tid till vårdcentralen för dottern. Hennes hosta börjar tära på oss alla, men mest henne själv så klart. Hostar så fort hon skall sova eller sover, bricanylen hjälper till viss del, men hon vaknar fortfarande av hostan på nätterna. Hoppas de hittar en förklaring till det, och framförallt hoppas de finns något man kan ge henne för de, så hon får sova en hel natt snart, och vi med nartuligtvis. Inte konstigt när man tänker efter att man är trött...just de ja, nämde jag att jag var gravid dessutom.

Sambon har varit duktig idag likaså fadern. Sambon har sågat isär sådant som ändå skall slängas så vi kan elda det istället, fadern min kom förbi med ett släp av spillvirke som vi kan elda. SÅ nu har vi äntligen lite torrt att slänga i pannan...så nu kan jag ta det lite lungt någon vecka igen innan stressen kommer igen över den satans frusna färska veden som knappt brinner....blä....

Ahhh insåg precis att idag går jag in i v. 24, sexton veckor kvar alltså! Tjockis är jag med!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig med en bra bok!

Kommentera

Publiceras ej