Nu är det helg för barnet

1kommentarer

Dottern är ju numer ledig alla fredagar ifrån dagis, vilket känns riktigt riktigt bra. Anledningen är ju så klart att sambon är ledig på fredagarna. Själv så har jag inga sådana lyxtider, så jag får snällt åka och jobba imorgon, precis som alla andra vardagar. Däremot hade jag nog tänkt försöka sluta redan runt lunch imorgon, vore skönt att inte komma hem och vara helt slut imorgon, så trist att inte hinna eller orka göra något vettigt. Sen har jag även tagit semester nästa fredag. Så hela familjen får långhelg!! Det behövs. Kan inte annat än att säga att jag känner mig något ensam på kvällarna. Går bra fram till åtta, då dottern går och lägger sig. Fram tills dess har vi fullt upp med bus och hyss! Älskade unge! Men kvällarna sen, det är verkligen inget kul att tillbringa alla kvällar själv, få gå och lägga sig själv. Sambon är hemma runt halv två på natten, och då snarkar jag högt och sover djupt, så det märker jag inte ens. Är inte van vid att vara själv riktigt så mycket. Nog för att sambon alltid har haft långa arbetsdagar, de är förvisso kortare nu, dottern märker ju av de som har hela förmiddagarna med honom. Men jag ser han inte på hela veckan, och det är för jäkla trist! Tur att man snart ska vara hemma, så livet kan återgå till det normala igen i familjen.

Annars, jag och dottern ha gjort chokladpudding och vispat grädde ikväll. Blev bara så jäkla sugen på de, kan man kalla det för craving???

Sern tänker jag även ge mig själv en stor klapp på axeln för en jäkligt lyckat uppdrag på jobbet! Så vågen för mig, wooooo!!!

Bla bla när nu blir det sveriges värsta bilförare och sen sängen...

1 kommentarer

Petra Lindemann

11 Feb 2011 12:40

Alltid stora vågen för dig Frida!!!!

Kommentera

Publiceras ej