Måndag igen

0kommentarer

Så var vi här igen...måndag måndag. Ny start på en ny vecka...den här måndage har jag bestämt mig för att inte jobba över lika mycket som förra veckan. Tog jäkla tills i söndags innan jag var människa igen. Bara att inse att man inte orkar lika mycket som normalt. Och på tal om anledningen till att man är lite lätt orkeslös är ju den växande magen. Och jäkla vad den växer! Senaste två veckorna har ju varit löjliga. Jag är bra mycket större nu än vad jag var med dottern i samma vecka. Så lite orolig är jag allt var det här kommer sluta. Jag som hade gett mig fasen på att inte väga mer än sist, börjar ana att det kanske är ett helt omöjligt krav. Det blir väl som det blir antar jag...lite trist bara att det är sommar när man skall försöka bli av med allt sladder....folk kommer ju rygga när de möter mig på stranden, eller så bjuds jag in till cirkus för att jobba tillsammans med skäggiga damen!

dotter då, hon sover efter ha tittat på nästan hela Pippi Långstrumps filmen...helt otroligt, har aldrig hänt tidigare att den flickan suttit still så länge. Sen förvisso hann vi även med att trilla ner från armstödet på soffan med en mellanlandning på fönsterbrädet. Och där var den fridfulla kvällen över trodde jag. Nä, lite tårar och gråt, max några minuter sen var hon sitt vanliga jag bortsett från en bula i skallen då. Därefter upp till sängs, där hon bjöd på sjönsång, precis som vanligt strax innan hon somnade. Måste tydligen sjunga sig till sömns. Och till sin publik har hon fyra kanier i olika storlekar. Undrar lite smått hur sjutton jag skall lyckas lägga två barn i samma rum sen med den sjönsången?????

Nu familjen annorlunda

Kommentera

Publiceras ej