Härliga söndag!

0kommentarer

Detta är så ovanligt så jag tror knappt det är sant. Vaknade upp pigg idag, full med energi! Kan inte ens minnas sist det hände. Solen lyser och fåglarna kvittrar, snön är på väg bort...en helt underbar dag. Sen att det var min tur att få sovmorgon idag är ju en helt annan sak. Speciellt när en viss dotter kommer upp och väcker mig vid kvart i nio hur som helst. Upptäcker att grinden där nere är stängd och sambon snarkar i soffan. Så ja, så kan det gå. Men idag gjorde det verkligen ingenting. Har redan hunnit med hundpromenad, städat hela huset och även svabbat golven. Ovh för att vara helt ärligt är det något som enbart händer ett fåtal gånger per år. Men idag var en sådan dag.

Nu väntar jag på att golven skall torka så jag kan lägga tilbaka alla saker där de hör hemma, inväntar även sambon och dottern som begav sig iväg inför städningen. Vilket var mycket skönt, har ju kunnat spela MIN musik hur högt jag har velat och dansa med dammsugaren. Inte ofta man får tillfälle till sådana saker längre.

Sen kommer käre Petra och Oskar om ett tag hela vägen ifrån storstaden för att hedra oss med deras sällskap denna söndag. Tror nog inte denna dag kan bli så mycket bättre egentligen!

Men återkommer senare, nu ska jag ut i solen lite och plocka bland allt som kommit fram under snön...mer än vad jag hade önskat eller trodde för den delen.

Kommentera

Publiceras ej