Sjukstuga

0kommentarer

Det här kommer bli en mycket intressant vecka!

Först lite utanför ämnet, vet ni hur svårt det är att skriva här med plåster på toppen av långfingret...knepigt säger jag bara!

Dagen började med en fullständigt igenkorkad näsa på lillfisen och lite feber som grädde på moset. Jippe! Dock är hon vid ganska gott mod, ligger och sussar där uppe, något längre än vanligt...

Sen ringer dagis, jepp bara att sätta sig i bilen och hämta nästa sjuka barn. Jätte snorig, febrig och mycket ynklig. Slagit sig på näsan me så den var blodig. Lilla tösabit! Åkte hem med orden från stora, "Ninne såna inne, Ninne ming", översättning är nartuligtvis"stora sova inne, stora välling". Klart hon fick, och nu sover även hon.

Nämde jag även att sambon kommer hem först på torsdag! puh jag kommer vara mycket trött då misstänker jag. Nu laga lite mat medans sjuklingarna sover, för sen lär jag väl inte hinna.

Kommentera

Publiceras ej