Så är vi då en dag nämre julafton

0kommentarer

Måste påpeka att jag ÄLSKAR julen. Detta året är jag bara lite besviken på hur lite jag hinner med att fixa, men det är nog bara att gilla läget det här året. Jul blir det i alla fall och den kommer bli bra, för det har jag bestämt!

idag däremot har det inte blivit något julstök alls. Lillfisen var ganska piggelin framåt eftermiddagen, så det verkar som hennes feber var av den kortvariga sorten den här gången, det tackar jag mycket för! Stora däremot är inte pigg för fem öre. Ynkligare tös får man leta efter. Har inte varit långt till gråten idag. Båda barnen somnade runt sju tiden idag, så det blir nog en tidig morgon imorgon. Men vad gör de. Stora sov två timamr mitt på dagen, låg resten av dagen i soffan i princip och halvslumrade. Så sömn behöver hon, bättre att sova bort skiten!

Just nu hör jag henne småsnacka däruppe, så hon har väl precis vaknat till, men ingen antydan än till att komma ner. Återstå väl att se hur natten blir...

Jag ska i alla fall dona lite här nere nu, så jag slipper göra ås mycket måsten imorgon, så hinner jag ägna hela dagen åt barnen istället, mysa, leka eller vad de nu orkar med.

Godkväll på er

Kommentera

Publiceras ej