Många tankar som snurrar i huvudet

0kommentarer

Anledningen till att tankarna snurrar är nog en liten ångest över att tiden går så fort. Dels går den för fort överhvuudtaget, sen ska ju jag börja jobba efter nyår. Att börja jobba känns bra, det gör det faktiskt men det känns lite konstigt att börja med. Skulle nog egentligen vilja vara hemma ett tag till, men å andra sidan när känns det som den rätta tiden? En sak som skall bli skönt är att komma igång och träffa andra vuxna människor, det ser jag fram emot! Sambon får ta marktjänst här hemma ett halvår, så ingen kan säga att vi inte är jämlika i alla fall!

Annars, lilfisen är jätte förkyld, har egentligen sovit större delen av dagen, men det är klart håller man låda på nätterna så ska man ju ta igen sömnen någonstans. Ersättning äter hon en halv flaska per kväll nu, ibland spyr hon upp det och ibland inte. Vi testar oss fram helt enkelt. Det är fortfarande lite gnöligt i början, men sen äter hon och är nöjd.

Stora hon babblar och tjöta i tid och otid. Nya ord och meningar hela tiden! Ljuvligt att lyssna på är det i alla fall. Hon börjar bli stora tjejen nu! Sen har hon även lyckats förstöra tre julklappar (eller pappret kanske jag ska säga), så det har jag fått laga idag. Inte lätt för henne att begripa att de inte får öppnas än på ett par dagar, när de ligger där framför näsan på henne och frestar henne!

Nu vaknar min lilla tjej, så ska iväg och rensa en igengrodd näsa på henne och se om jag kan locka i henne lite mat!

Ha de!

Kommentera

Publiceras ej