Jag ser ljuset i slutet av tunneln

1kommentarer

Och det är det mest fantastiska ljus som mina ögon och medvetande upplevt. Lite melodramatiskt kanske, men efter denna vecka så är det helt underbart hur sköna de senaste två kvällarna har varit. En fullständig totalomvänding för lillfisen. Jag har även fått sova ikapp och är numer i fas igen känner jag, så välbehövligt.

Så tacksam för att sambon kunde vara hemma igår, annars hade jag nog trillat ihop i en blöt pöl på golvet.

Så nöjd som lillfisen varit ikväll var länge sedan vi såg henne, och det var en härlig syn och känsla. Ikväll var andra försöket med ersättning istället för välling i flaskan, ikväll bytter jag även nappen till en st 2, med andra ord den storleken som är för två månaders bebisar. Värt ett försök tänkte jag.

Hon gnölade i ca trettio sekunder, sen slukade hon flaskan mer eller mindre (en halv måltid var serverad). Så här bra har det aldrig gått tidigare, hon åt och var nöjd hela tiden! Skrek inte en gång! Jag vågar inte riktigt ropa hej än, men det verkar som det äntligen har vänt. Sen så att jag inte glömmer, tack ALLA som kommit med bra tips på hur man får en liten att ta flaska, jag har tagit till mig alla era råd, och det är väl lagrade någon stans i hjärnbanken för att plockas fram vid behov, vilket jag nu hoppas inte inträffar. Återkommer i den frågan ;)

Stora tjejen har haft en myseftermiddag med sin mormor, de åkte in till stan och fönstershoppade och fikade massa gott på cafét. Det behövde hon, få stå i centrum en stund utan en lillasyster som pockar på uppmärksamhet. Annars när det gäller min stora flicka så är hon helt ljuvlig att lyssna på nu för tiden, munner går i ett och det är nya ord hela tiden och meningarna blir längre och längre.

Blev visst ett inlägg enbart om barnen, men jag väljer att skriva ikväll om det bästa som hänt oss, våra flickor!

Ha en trevlig helg allihopa, nu ska jag mysa med min karl!

1 kommentarer

Petra

17 Dec 2011 07:08

Det var det härligaste inlägget på länge gumman =) Jag hoppas det fortsätter så. Ses sen. Kram

Kommentera

Publiceras ej