Fortsättning på mardrömsveckan

2kommentarer

Rubriken låter väldigt dramatiskt upptäckte jag, för så hemskt har det väl egntligen inte varit. Igår hann klockan bli ett på natten trots allt innan lillfisen faktiskt somnade för natten, så inte många timmars sömn. Det är väl det som är problemet helt enkelt, dagarna är det inget fel på, barnen är på bra humör och mycket rogivande att vara kring. Det är kvällarna som har varit problemet. Lillfisen kommer fasen inte till ro på kvällarna längre, så min sömn blir ju helt klart lidande, det och att jag åkt på en dunderförkylning gör inte saken bättre. Jag känner det att min hjärna är inte helt med längre, den orkar som max hantera de nödvändiga sakera.

Kan då säga, att sotarn skulle komma idag och att pannan skulle vara kall var tydligen en sådan sak som min hjärna inte ansåg vara högprioriterad.

Testade en ny grej med lillfisen ikväll, istället för välling fick hon ersättning och så bytte jag nappen till en mindre variant. Gick la hyfsat, hon protesterade en del men till skillnad från alla andra gånger så fick hon faktsikt i sig en 60 ml i alla fall. Så långt ar jag nöjd tills hon spydde ner både mig och sig själv. Då är frågan, är det värt att försöka fortsätta med ersättningen då?

Just nu sitter jag här i soffan i min ensamhet, lillfisen ligger uppe i sängen och har jag tur så sover hon nu, dock så är det nog inte långvarigt, men jag hinner nog gå ut med hunden i alla fall.

Så back to buissnes, och så fort jag kan ska jag sova...

2 kommentarer

Karin

14 Dec 2011 22:51

Jag hade problem med lillen också när han skulle börja med flaska...på dagarna åt han lite pureer och lite gröt men flaskan med både ersättning och välling gick väääldigt trögt. Då provade jag att ge honom morotsjuice som finns på flaska och den smaken gillade han skarpt och drack mer och mer av flaskan. Jag började blanda ut juicen med ersättning lite i taget och tillslut gick det...bara ett litet tips!

Petra Lindemann

15 Dec 2011 08:48

Frida fortsätt med ersättningen. Att vi inte tänkt på det under alla samtal. Den likant ju din mjölk mest. Tänk själv, flaskan är ny, hållningen när hon äter är ny och det som kommer ut smakar inte som det ska. För många nyheter. När hon tar ersättningen så kan du sakta börja blanda i den vällingen du vill att hon ska ha.

Kommentera

Publiceras ej