Det är visst jul snart har jag hört ryktas

1kommentarer

Detta är även anledningen till det katastrofala uppdateringen i bloggen, och innan jul kommer det nog inte blir någon större förbättring heller tyvärr.

Igår var vi i Ullared och inhandlade julklappar. Det som var bra med det är att nu är vi i princip klarar med alla klappar för detta året. Det som var dåligt med det var ungefär precis allt annat! Sicken skitdag!

Skor och jacka blev det till mig, skönt då behöver jag inte frysa denna vintern heller och fötterna kan fortsätta vara torra (till skillnad från vad de va när vi kom in på gekås kan tilläggas, jackan kunde jag vrida vatten ur).

Idag skulle det pepparkaksbakas (säger man så?). Det gick jätte bra en halvtimme eller något, sen gick det åt skogen. Slutade med att jag tog ett glas vin och började ta djupa andetag. Ska göra klart resten en kväll i veckan när jag är helt själv och ingen kan bistå med sin hjälp! Trots missödena med pepparkakorna var det riktigt kul att baka, bjöd på en del skratt måste jag säga. Stora var jätte duktig, varje fall för att vara drygt två år :)

Julstöket fortsätter, men så allvarligt tar jag inte på det iår. Vad som är en bra nyhet är dock att det verkar som det blir en vit jul, JIPPIE!

Nä, flams flams Indiana Jones var det ju!

1 kommentarer

Karin

04 Dec 2011 23:52

Har inte vågat mig på pepparkaksbak än =) Fast att jag har typ 30 olika pepparkaksformar som längtar att få prövas...kanske ska ta mig en sen natt och prova!

Kommentera

Publiceras ej