De tar sig

0kommentarer

De tar sig faktiskt här i skogen. Stora är feberfri, inte helt hundra i övrigt, men tusen gånger bättre än igår. Natten till idag var ju inte en hit, så kan vi säga. Så hoppas på en mycket trevligare sömn för alla denna natt som kommer.

Lillfisen hostig och snorig, ingen feber dock. Vi trotsade faktsikt förkylningarna idag och gick ut en sväng i fina vädret. Stora fick en premiärtur i pulkan mednas lillfisen fick hålla tillgodo med vagnen. Det behövdes, stora höll på att börja klättra på väggarna och jag med för den delen. Sen under eftermiddagen plockade jag fram gåstolen till lillfisen, det va en mycket klok idé av mig måste jag säga. Stora tyckte med att det var kul, skjutsade runt lillasyster i hela huset och visade henne saker.

Positivt idag är att lillfisen åt lite lite välling och skrek inte! Våga jag hoppas? Hon gick för övrigt i däck vid halv ju tiden idag med, börjar bli ett mönster märker jag.

Stora var trött hon med, somnade i soffan efter badet utan blöja och pyjamas. Kunde klä på henne utan att hon vaknade och sen var det bara att bära upp henne. För min del blir det till att brottas med apelsiner och nejlikor, sen kanske det till och med börja dofta jul här hemma.

Nähä, nu säger jag godkvällen då

Kommentera

Publiceras ej